Stanowisko ds. kadr i płac
OGŁOSZENIE O NABORZE
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Głusk
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. kadr i płac
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- wykształcenie wyższe,
- co najmniej 16-miesięczny staż pracy na podobnym stanowisku w jednostkach samorządowych,
- znajomość przepisów niezbędnych do realizacji zadań na stanowisku m.in.
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o samorządzie,
- ustawy Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
- ustawy Kodeks Pracy,
- rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych,
- ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
- ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
- ustawy o pracowniczych planach kapitałowych,
- ustawy o podatku dochodowym,
- innych aktów prawnych potrzebnych do realizacji powierzonych zadań.
- Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy w jednostce samorządowej,
- znajomość programu dziedzinowego jProbit w zakresie kadr i płac oraz Płatnik,
- samodzielność, zaangażowanie,
- odpowiedzialność i sumienność.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych w ramach powierzonego stanowiska, w szczególności kodeksu pracy, aktów około kodeksowych, przepisów związanych z ubezpieczeniem społecznymi oraz podatkiem dochodowym od osób fizycznych,
- prowadzenie ewidencji szkoleń BHP pracowników oraz wymaganych badań lekarskich,
- prowadzenie spraw kadrowych, m.in. sporządzanie umów o pracę, świadectw pracy, dokumentacji płacowej, wystawianie zaświadczeń o wysokości uzyskanych wynagrodzeń, skierowań na badania lekarskie pracowników,
- współpraca z osobą odpowiedzialną za sprawy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- współprowadzenie spraw związanych z zatrudnieniem osób na podstawie umów cywilnoprawnych,
- naliczanie i sporządzanie list płac dla pracowników, a także rozliczeń z tytułu zawartych umów cywilno-prawnych,
- sporządzanie niezbędnych raportów, analiz i sprawozdań dotyczących spraw kadrowych i płacowych, w tym statystycznych GUS,
- prowadzenie spraw rozliczeniowych z ZUS dotyczących pracowników, zleceniobiorców oraz świadczeniobiorców, a w szczególności:
- sporządzenie deklaracji rozliczeniowych w terminach ustalonych przez ZUS,
- zgłaszanie i wyrejestrowywanie osób z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych za pomocą programu Płatnik,
- prowadzenie spraw rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym, m.in. naliczanie podatku od wynagrodzeń osobowych i bezosobowych oraz prowadzenie w tym zakresie odpowiedniej dokumentacji i sporządzanie deklaracji podatkowych PIT,
- przygotowywanie i rozliczanie umów dotyczących ryczałtów samochodowych,
- wykonywanie zadań bieżących wspomagających pracę Głównego Księgowego,
- współpraca z innymi działami Ośrodka,
- współpraca z instytucjami w zakresie realizowanych zadań,
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- rzetelne i terminowe wykonywanie powierzonych obowiązków i zadań,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika i Głównego Księgowego.
- Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
- inne dokumenty potwierdzające ukończenie kursów i szkoleń o tematyce związanej z zakresem czynności dla niniejszego stanowiska pracy,
- podpisane pisemne oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego, za popełnione umyślnie przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko kandydatowi postępowanie karne,
- podpisane pisemne oświadczenie dotyczące obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego oraz zapoznaniu się z informacją na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679. W przypadku przekazania danych wykraczających poza zakres przewidziany w Kodeksie Karnym prosimy o złożenie dodatkowej zgody na ich przetwarzanie,
- kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku osoby niepełnosprawnej, która zamierza skorzystać z uprawnień wynikających z art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 poz. 530),
- inne (np. dokumenty świadczące o spełnieniu wymagań niezbędnych np. kopie świadectw pracy lub kopie innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy, inne dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych np. kopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe, kopie zaświadczeń o ukończonych szkoleniach, kursach).
W załączeniu druki oświadczeń do wykorzystania.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
- w zamkniętej kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów z dopiskiem: „Nabór na stanowisko inspektowa ds. kadr i płac”
- w formie elektronicznej na skrzynkę podawczą ePUAP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Głusk,
- dokumenty aplikowane drogą elektroniczną powinny zostać uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej lub profilem zaufanym ePUAP, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności realizujących zadania publiczne,
- w terminie do 01.08.2024 do godz. 15.15
Zgłoszenia niespełniające powyższych wymogów oraz złożone po upływie wyznaczonego terminu ich przyjmowania nie będą rozpatrywane, a kandydaci nie wezmą udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym. Oferty nie wykorzystane w naborze zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy o pracę z wybranym kandydatem.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Wymiar czasu pracy – pełny etat,
- Wynagrodzenie – zgodne z rozporządzeniem i regulaminem Wynagradzania w GOPS Głusk
- miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów,
- stanowisko wyposażone w komputer i inne urządzenia teleinformatyczne,
- możliwość podnoszenia kwalifikacji.
- Wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnością
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Głusk w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi 0 %.
- Opis postępowania rekrutacyjnego:
Nabór przeprowadzony będzie w 2 etapach:
- ETAP – weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,
- ETAP – test wiedzy oraz rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w sposób telefoniczny. Informacja o wynikach konkursu zostanie umieszczona na BIP Ośrodka.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, cv, kwestionariusz osobowy powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych na potrzeby rekrutacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).”
Kierownik zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania rekrutacyjnego bez uzasadnienia.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 81 74 88 942 – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Głusk Agnieszka Bolibok.