W jaki sposób prawidłowo złożyć elektroniczny wniosek przez platformę ePUAP
Utworzono dnia 30.08.2022
- Wniosek wypełnić np. elektronicznie (np. jako dokument WORD) lub wydrukować i wypełnić ręcznie, wykonać scan wniosku i zapisać jako jeden plik w formacie .pdf.
- Następnie wejść na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-doku ... is-zaufany
- Podpisać plik .pdf zgodnie ze wskazówkami znajdującymi się na podanej stronie, a następnie tak podpisany plik zapisać np. pobrać na komputer i pulpicie (wniosek jest prawidłowo podpisany, jeśli pojawi się na nim znacznik Podpis zaufany z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej).
• Zalogować się na ePUAP
• Wybrać Pismo ogólne do urzędu
• Załączyć do tego pisma podpisany podpisem zaufanym plik i wysłać.
Osoby, które wysłały wniosek bez prawidłowego podpisu elektronicznego zobowiązane są do złozenia prawidłowego podpisu.